Jumaat, 27 Mac 2009

ukhuwah...

salamullahialaikum...

bismillah + alhamdulillah..

setelah penat berhempas pulas untuk kejohanan futsal piala exco KPT....akhirnya dpt jgk aku blk ke umah aku yg best nih...jutaan terima kasih kepada penganjur kejohanan dan barisan exco yg tlh menyumbangkn piala utk menjadi rebutan...team aku hayyu ten kalah penalti suku akhir...aku nih asyik kalah suku akhir je..sblm nih winter futsal pn klh suku akhir jgk...nasib badan (nasib baik la summer futsal aku mng)....haha~ tapi...w/pn aku kalah, matlamat aku msk kejohanan ni tercapai...hehe~ seronok giler...bak kata ust adlan (bakal presiden PMRAM 2010) tujuan kita buat program pertamanya adalah untuk mengeratkn ukhuwah sesama kita..."setiap org islam itu bersaudara".."tidak beriman seseorg itu selagimana die tidak mengasihi saudaranya sebagaimana die mengasihi diri sendiri"...selepas Nabi SAW berhijrah ke madinah, baginda menyatukan antara kaum muhajirin dan kaum ansar...kedua dan ketiganya tanyalah die sbb aku da lupe...hasil yg aku dpt pas lwn futsal tu tentunya ialah aku dpt kwn baru...hehe~ segan lak rase nye bile ramai yg berkata, "eh, ust org t'ganu ke" "xpenah nmpk pn ust kt KPT, ust duk mane??" "mcm biase nmpk ust ni, tp xpenah lak nmpk kt KPT ni"...tu la antara kalam2 yg kuar dr mulut diorg...aku pn tersipu2 malu...mane taknye, hanya dua tiga org je yg knl aku...tp aku just pekakkn telinga je....moto aku dare to fail....maka berbekalkn azam dan semangat yg tinggi, aku join je progrm tu...mencuba untuk berjaya...xtry xthu kn...haha~ cuba utk dapatkn kenalan baru...dan akhirnya....dpt jgk aku kwn2 baru...terharunye...semoga ukhuwah yg terjalin didasari dgn keimanan dan ketawaan kpd Allah SWT...kate org, berkawan biar seribu..bercinta biar satu..tapi laki blh je 4 kn??


Tiada ulasan: